- 27 Січня 2021
- 531
- 0
На різних етапах експлуатації автомобіля в перемичках-клапанах можуть виникати тріщини. Це залежить від багатьох факторів, головні з яких – показник пробігу та умови використання машини.
Які основні причини появи тріщин на голівці циліндра
Найчастіше тріщини з’являються як наслідок:
Зазвичай ці тріщини не становлять небезпеки та не впливають на роботу механізму. Якщо вони утворилися лише до глибини канавки для кільця сідла клапана, то розгерметизації не трапиться. Але деякі з них створюють надлишковий тиск в системі охолодження двигуна. У такому випадку необхідно провести перевірку за кількома критеріями та розібратися, чи можлива подальша експлуатація головок блоку циліндрів з тріщинами.
Як зрозуміти, що на голівці циліндра з’явилися тріщини
Виявити наявність тріщин на ГБЦ можна лише після розбирання двигуна. Для виявлення тріщини необхідне опресовування на спеціальному обладнанні, яке проводиться в тих випадках, коли:
Діагностика двигуна вантажівки MAN може проводитися за допомогою різних методів перевірки, але найоптимальнішим є опресовування під тиском.
Як відбувається діагностика
Аналіз роботи механізму проводять за допомогою спеціального обладнання, тому що виявити тріщину «на око» практично неможливо:
Які подальші дії майстра після діагностики
Спеціаліст приймає рішення про заміну або подальше використання ГБЦ після детального вивчення проблеми.
Тріщини в кільці сідла також показуються в секторі перемички та діагностуються окремо:
Таким чином, заміна головки блоку циліндра необхідна при серйозних пошкодженнях, коли тріщину не має можливості ліквідувати. Але навіть великі тріщини можна спробувати усунути, наприклад, за допомогою зварювання. Відбувається цей процес наступним чином:
Існують також альтернативні методи ремонту тріщин головки блоку циліндра, наприклад, за допомогою епоксидної смоли.
При використанні цього способу ГБЦ за допомогою металевої щітки зачищається з обох сторін, після чого в місці пошкодження висвердлюють отвори (3-4 мм в діаметрі), в яких нарізається різьба. Ввертають мідні або алюмінієві заглушки. На поверхні навколо тріщини роблять насічки зубилом, щоб забезпечити шорсткість, потім площину знежирюють (ацетоном або паливною рідиною), і в два шари наносять епоксидну смолу. Після застигання (близько доби) ГБЦ зачищають напилком. Метод з епоксидною смолою на нашій СТО ми не використовуємо.
В Украине сейчас идет война. Силами РФ наносятся удары по гражданской инфраструктуре в Харькове, Киеве, Чернигове, Сумах, Ирпене и десятках других городов. Гибнут люди - и гражданское население, и военные, в том числе российские призывники, которых бросили воевать. Чтобы лишить собственный народ доступа к информации, правительство РФ запретило называть войну войной, закрыло независимые СМИ и принимает сейчас ряд диктаторских законов. Эти законы призваны заткнуть рот всем, кто против войны. За обычный призыв к миру сейчас можно получить несколько лет тюрьмы.
Слава Украине!