- 27 Січня 2021
- 330
- 0
Заміна систем турбонаддува найчастіше проводиться у разі, коли спостерігається незвичайний шум впуску повітря та вихлопних газів, зниження потужності, збільшуються витрати моторного масла.
Але, як показує практика, не завжди ці «симптоми» є показниками дійсної несправності турбокомпресора або необхідності провести капремонт двигуна MAN. Саме з цієї причини, перш ніж поспішати купувати нову систему турбонаддува, необхідно звернути увагу на певні контрольні заходи.
Підвищена витрата масла
Насамперед, необхідно перевірити на наявність забруднення повітряний фільтр. Далі – продіагностувати роботу всмоктуючої магістралі на наявність зменшення поперечного перерізу (підставою може стати забруднення або пошкодження).
Перша та друга причини викликають підвищену витрату масла через відсутність необхідного тиску. На наявність слідів масла можна перевірити систему візуально.
Недостатня потужність двигуна
Нормальна потужність двигуна забезпечується правильним регулюванням наступних етапів:
Також важливо перевірити стан повітряних фільтрів (при необхідності очистити їх від забруднень), рівень компресійного тиску, роботу вихлопної системи та її герметичність, систему всмоктування на момент герметичності й відсутності звуження поперечного перерізу.
Якщо, перевіривши всі робочі вузли, ви так і не змогли визначити причину підвищеної витрати масла, необхідно продіагностувати систему турбонаддува на:
Якщо буде виявлене забруднення, його необхідно усунути, а потім перейти до діагностики ходу підшипників.
Важливо: у період чистки та діагностики всі дії необхідно проводити максимально дбайливо, не пошкодивши колесо компресора, тому що його виготовляють з тонкого металу.
Специфічний шум при вихлопі та впуску
Насамперед необхідно провести діагностику всмоктуючої та вихлопної системи на ділянці групи наддування. За рахунок наявності ущільнень створюється ефект зламаного турбонаддува, отже, їх необхідно замінити.
Якщо шуми тривають, рекомендується звернути увагу на люфт підшипників. Справна система турбонаддува не викликає сторонніх звуків чи шумів.
Залишок масла в радіаторі й трубопроводах наддувочного повітря
Масло в невеликій кількості в системі наддувочного повітря має створювати масляний туман. Але, якщо залишок масла перевищує норму, на радіаторі утворюються масляні патьоки та плівки, які провокують суттєве збільшення оборотів двигуна, його поломку.
Важливо: своєчасно усунути надлишок олії, щоб не провокувати виникнення поломки.
Причини несправності турбонаддува
Серед можливих причин варто відзначити наступні:
Наявність нагароутворення в компресорі
Якщо турбонаддув працює постійно на високих потужностях, температура наддувочного повітря різко підвищується, отже, на стінках утворюється нагар.
Нагар не дозволяє створювати достатній тиск, як результат, потужність знижується, динаміка прискорення – погіршується.
Якщо не виконуються параметри вихлопних газів:
Важливо: категорично забороняється впорскування миючого засобу, коли двигун в робочому стані – це неефективно та небезпечно.
Для вирішення проблемних випадків варто використовувати види масел, які найменш схильні до утворення нагару в компресорі.
У будь-якому випадку, якщо відзначили якусь несправність в роботі системи турбонаддува, не варто самостійно намагатися її усунути. В першу чергу потрібно звернутися за допомогою на СТО, де, використовуючи сучасне обладнання, буде проведена ретельна діагностика для визначення точної причини поломки.
В Украине сейчас идет война. Силами РФ наносятся удары по гражданской инфраструктуре в Харькове, Киеве, Чернигове, Сумах, Ирпене и десятках других городов. Гибнут люди - и гражданское население, и военные, в том числе российские призывники, которых бросили воевать. Чтобы лишить собственный народ доступа к информации, правительство РФ запретило называть войну войной, закрыло независимые СМИ и принимает сейчас ряд диктаторских законов. Эти законы призваны заткнуть рот всем, кто против войны. За обычный призыв к миру сейчас можно получить несколько лет тюрьмы.
Слава Украине!